Mizuno

Mizuno

Gepassioneerd over sport, dat is Mizuno. Het Japanse merk vindt het belangrijk om sporters te motiveren en ze te ondersteunen daar waar ze het nodig hebben. De Wave technologie staat centraal bij dit merk en komt in alle loop- en trailschoenen terug. Met deze innovatie verovert Mizuno de wereld.

Terug naar 1906

Het merk werd in 1906 opgericht door Rihachi Mizuno en zijn jongere broer Rizo in Osaka, Japan. In die tijd was het nog een gewone sportzaak die vooral artikelen verkocht die populair waren op de westerse markt. Om meer kwaliteit te leveren, produceerde het merk vanaf 1911 eigen producten op maat. Mizuno werd hiermee steeds groter en opende al snel meerdere filialen in onder andere Tokio. De internationale bekendheid kwam rond 1961 toen de eerste Amerikaanse fabriek werd geopend in Los Angeles. Inmiddels is zijn ze uitgegroeid tot één van de grootste sportfabrikanten ter wereld.

Mizuno Wave Ultima 11 Amsterdam

Mizuno is al 20 jaar de hoofdsponsor van de Amsterdam Marathon. Speciaal voor deze editie, die op 20 oktober 2019 plaatsvindt, is Mizuno de samenwerking met het Rijksmuseum aangegaan. Het jaar 2019 is het 350ste sterfjaar van Rembrandt van Rijn, misschien wel de bekendste Nederlandse kunstenaar. De kleuren van de Wave Ultima 11 Amsterdam zijn geïnspireerd op De Nachtwacht. Hiermee maakt Mizuno van zijn schoenen een waar kunstwerk. Ook op de binnenzolen zie je dit terug.

Lees meer over dit model

Wave technologie

In 1997 ontwikkelde Mizuno een nieuwe technologie die demping en stabiliteit samenvoegde. Deze technologie bestond uit een gegolfde plaat die de naam Wave kreeg. Door de plaat in de zool te plaatsen werd, de voorheen moeilijke dualiteit van demping en stabiliteit, bereikt. De basisplaat van de Wave tussenzool absorbeert en verspreidt impactkrachten, wat zorgt voor uitstekende demping. Sinds 2019 zijn er geheel nieuwe materialen geïntroduceerd om een nieuwe, lichtere Wave zool te creëeren. De Wave technologie is geschikt voor alle soorten lopers.

Vakmanschap

Mizuno is trots op zijn Japanse afkomst en wilt dit laten doorschijnen naar de producten. Ze blijven constant zoeken naar verbetering om de beste kwaliteit te blijven leveren en grenzen te verleggen. Ze geven je “The Power to Perform, zodat je jouw doelen kunt bereiken.”

Mezamashii

Het Japanse merk heeft zichzelf op de kaart gezet met een ludieke actie. Ze stuurden 600 lopers een met de hand geadresseerde uitnodiging voor het Mezamashii Run Project. Een exclusief gezelschap waarbij “waardige” lopers een paar schoenen kregen om te testen. Daarnaast kregen deze clubleden een paar schoenen om weg te geven.

Wist je dat...?

  • Oprichter Rihachi Mizuno zijn winkel is gestart vanwege zijn liefde voor sport? Hij was met name een groot fan van honkbal.
  • Toen Tiger Woods in 1996 professioneel golfer werd, hij Mizuno golfclubs gebruikte?
  • Het merk pas sinds 2018 een global flagshipstore heeft geopend in Osaka?
Mizuno

Mizuno bij All4running

Shop heren
Shop dames